I am Oak Rotterdam

I am Oak in de Paradijskerk Rotown Rotterdam

I am Oak bracht begin dit jaar nog het album Ols Songd uit, een album met al eerder opgenomen nummers in een nieuw jasje gestoken. De band rond Thijs Kuijken weet een mooie mengeling te maken van indie folk muziek en is de afgelopen tijd alweer druk aan het toeren met dit materiaal. In de sfeervolle paradijskerk in Rotterdam komt de goede akoestiek duidelijk naar voren.

De drukke stroom aan mensen geeft aan dat er genoeg aandacht uit gaat naar de band. De kerkbanken zitten goed gevuld met een voornamelijk jong publiek. Al direct bij de opkomst van de vierkoppige band wordt de ontspannen sfeer duidelijk. De band heeft plezier in het maken van de rustige indie folk muziek met invloeden uit de rock. Tussen de nummers door wordt vooral de droge humor van de band duidelijk waarbij de vreemdste onderwerpen ter sprake komen. Muziek wordt er uiteraard ook gemaakt met veel afwisseling in materiaal afkomstig van alle albums van de band. De akoestiek is erg goed in de kerk merkbaar aan de weerkaatsing en de tonen die zich sterk onderscheiden. De rustige folky muziek wordt afgewisseld met de wat stevigere nummers en Thijs brengt ook een aantal solonummers naar voren. De kenmerkende stem blijft boeien waarbij  de ritme van drums en de gitaarklanken een mooie ondersteuning geven. Afsluiters Yojihito en Palpable tonen aan dat de band het stevigere werk zeker niet links laat liggen. Lang uitgespannen nummers die mede door de locatie waar ze spelen tot het einde toe blijven doorgalmen. Het publiek wordt goed vermaakt met de grappen tussendoor waarbij de band nog terugkeert voor een toegift.

De band I am Oak bewijst vanavond dat ze klaar zijn voor een wat groter publiek waarbij ze zich misschien wat meer op de muziek moeten gaan richten dan op de lange conversaties. Toch weten ze mede hierdoor de mensen te betrekken waarbij ze zelfs vragen niet onbeantwoord laten.

Paul McCartney Ziggo Dome

Paul McCartney in Ziggo Dome Amsterdam

Na een afwezigheid van drie jaar stond Sir Paul McCartney twee avonden achter elkaar in …